Co ma zawierać ulotka? Jak zaprojektować ulotkę z określeniem funkcji i przykładami

Co ma zawierać ulotka? Jak zaprojektować ulotkę z określeniem funkcji i przykładami

Zbliża się wielkie wydarzenie. Jesteś podekscytowany i chętny do rozpowszechniania informacji w mieście, rozdając ulotki, aby zwiększyć świadomość. Ale trzymaj konie. Zanim przejrzysz projekt, zadaj sobie najważniejsze pytanie: co właściwie ma zawierać ulotka? Od kolorowania i budowania marki po wybór tak ważnego tytułu – jest wiele rzeczy do przemyślenia, jeśli chcesz zmaksymalizować skuteczność swojej promocji.

Postępuj zgodnie z tą listą kontrolną, aby upewnić się, że nic nie zostanie zapomniane, a Twoja ulotka zachowa swoją przewagę…

1)      Kolory i logo Twojej marki

Kolor wymaga starannego rozważenia, aby ulotka osiągnęła swój cel, dlatego ważne jest, aby używać kolorów, które ludzie mogą kojarzyć z Twoją firmą.

Kiedy ludzie zobaczą Twoją ulotkę, chcesz, aby natychmiast rozpoznali, że to Ty.  Utrzymanie spójności marki we wszystkich materiałach marketingowych sprawi, że Twoja firma pozostanie w pamięci ludzi.

2)      Wyróżnij się na tle innych ulotek

Chociaż ogólna kolorystyka i czcionki powinny trzymać się Twojej marki, uważaj na ponowne używanie starych projektów ulotek, których używałeś do poprzednich wydarzeń lub ofert, i po prostu zmieniasz daty. Klienci mogą z łatwością uodpornić się na identyczne obrazy, które są codziennie wystawiane, co oznacza, że ​​Twoja reklama staje się nieskuteczna.

Trzymając się swojej marki, eksperymentuj z różnymi układami ulotek i sformułowaniami, aby nadać nowy wymiar promocjom, które utrzymają zaangażowanie klientów. Możesz nawet wypróbować różne projekty ulotek na to samo wydarzenie lub zaoferować reklamowanie różnych aspektów i sprawić, że każdy klient pomyśli za każdym razem, gdy to zobaczy.

3)      Nie zapomnij o szczegółach

Może się to wydawać rażąco oczywiste, ale tak łatwo dać się ponieść uderzającym obrazom, że cel ulotki zostaje zamieciony pod dywan. Projektant Joshua Johnson z Design Shack przysięga, że ​​ulotka musi zawierać magiczną trójkę; kto, gdzie i kiedy jako minimum dla każdej skutecznej ulotki.

Zastanów się, co stara się osiągnąć ulotka i użyj tego jako podstawy do zaplanowania informacji. Gdzie chcesz, aby Twoi czytelnicy poszli dalej? Podawanie miejsca i czasu wydarzenia jest bezużyteczne, jeśli nie powiesz, gdzie kupić bilety. Czy chcesz, aby zadzwonili, odwiedzili Twoją witrynę lub wpadli do Twojego sklepu? Ten kierunek działania nazywany jest „wezwaniem do działania” i jest stosowany w marketingu, aby zachęcić klientów do działania na podstawie Twoich reklam – co jest kluczem do udanej kampanii dystrybucji ulotek.

Unikaj akapitów tekstu, ale pisz krótkie, zwięzłe i pouczające zdania. Łatwym sposobem jest napisanie listy pod względem ważności dla każdego czynnika, który należy uwzględnić. Może to następować po procesie:

  1.      Nazwa wydarzenia / oferty lub sklepu
  2.      Lokalizacja
  3.      Data
  4.      Co jest zawarte? Na przykład produkty dostępne w ofercie, aukcje z wydarzenia lub nowe przedmioty, które masz w sprzedaży.
  5.      Jak reagują klienci? Podaj numer telefonu do kontaktu, stronę internetową do odwiedzenia lub adres do znalezienia.

Po prostu umieść najważniejsze informacje większą czcionką, takie jak nazwa wydarzenia lub cel oferty, i ułóż tekst w kolejności na liście. Jest to pewny sposób na zapewnienie, że wszystkie informacje są zawarte i przedstawione w przejrzysty, przyciągający uwagę sposób. 

4)      Twoi docelowi odbiorcy

W czyje ręce ma wpaść ta ulotka? Musisz dostroić swój ton głosu, aby przyciągnąć potencjalnych klientów. Możesz zbadać podobne firmy, które odniosły sukces, aby zobaczyć, co robią inni na rynku, lub po prostu postawić się na ich miejscu.

To marketing 101, który odważne czerwienie natychmiast kojarzą się z przecenioną wyprzedażą i świetnie nadaje się do przyciągania uwagi łowców okazji. Zabawne ilustracje i jasne kolory pomogą przyciągnąć uwagę dziecka, a neutralne i pastelowe kolory mogą promować bardziej luksusowy produkt dla być może większych klientów.

Musisz także zastanowić się, jakimi aspektami swojej działalności interesują się Twoi docelowi czytelnicy. Czy to cena, niesamowite produkty, które sprzedajesz, czy coś innego, czego nie oferuje nikt inny na rynku? Wybierz wiadomości, które naprawdę zatrzymają i odwrócą twoją publiczność.

Chcesz ograniczyć tekst do minimum, ale wybór odpowiednich słów jest niezbędny. Ulotki charytatywne często używają silnego, emocjonalnego języka, aby wzbudzić namiętną reakcję. Inne ulotki ograniczają sformułowanie do tego, co mają do zaoferowania, na przykład „Kawa, ciastka, czat” dla kawiarni.

5)      Porozmawiaj bezpośrednio ze swoimi klientami

Aby odwołać się bezpośrednio do klienta bez względu na jego zainteresowania, wiek czy płeć, użyj w tekście ulotki słów „ty” lub „twój” . Tim Riesterer z Marketing Profs wyjaśnia, że ​​„używając słowa„ ty ”zamiast„ my ”, przenosisz własność na swoich klientów, ponieważ powoduje to, że ich umysły nieświadomie„ wypróbowują ”Twoje rozwiązania”. Innymi słowy, umieszczasz klientów w centrum swojej historii i angażujesz ich bezpośrednio w rozmowę.

Zadanie w tytule pytania, na które Twoja firma może odpowiedzieć, pomoże rozpocząć wizualną rozmowę między Tobą a potencjalnymi klientami. „Czy jesteś głodny?”, „Masz ochotę na coś innego?”, „Chcesz się zbadać?” to proste i bezpośrednie pytania, które pozwolą zebrać odpowiedzi klientów i oświecić ich w Twojej firmie!

6)      Rozstaw

Największa zbrodnia w projektowaniu ulotek? Wkuwanie zbyt dużo na stronę. Jeden uderzający obraz, duże odstępy między tekstem i puste miejsca składają się na ulotkę zatrzymującą pokaz z dramatyczną krawędzią. Przestrzeganie tych zasad sprawi, że tekst będzie łatwiejszy do odczytania, a obrazy będą bardziej wyraziste i zapadające w pamięć.

Jeśli okaże się, że jest za dużo do powiedzenia i za mało miejsca, może być konieczne dostosowanie rozmiaru ulotki. Ulotki A4 mają dużo miejsca na wiele informacji i pozwolą na przedstawienie większej ilości szczegółów bez zajmowania miejsca. Możesz nawet tworzyć mniejsze wersje swojej ulotki, aż do rozmiarów A6 i A7, z mniejszą ilością informacji, ale używane bardziej jako przypomnienie o szybszej, bardziej zwięzłej reklamie.

7)      Przyciągające wzrok obrazy

Najlepsze projekty ulotek są odważne dzięki swoim obrazom. Jeśli sprzedajesz żywność, spróbuj pokazać z bliska przepyszne zdjęcie najlepiej wyglądającego produktu. Jeśli potrzebujesz czegoś bardziej abstrakcyjnego, poeksperymentuj z jasnymi, kontrastującymi kolorami, które przyciągają wzrok.

8)      Wybierz tytuł, który mówi wszystko

Ulotki muszą natychmiast dotrzeć do wiadomości. Marketing Week wykazał, że tylko 4% reklam jest oglądanych dłużej niż dwie sekundy – czyli tyle, ile wystarczy, aby przyswoić sobie tytuł. Jeśli twój tytuł jest urzekający, zachęci czytelników do zaangażowania się w mniejszy tekst, który powie im więcej.

Mamy nadzieję, że przeprowadziliśmy Cię przez to, co powinna zawierać ulotka, wystarczająco szczegółowo, abyś mógł zaprojektować i promować swój biznes! Użyj tego przewodnika jako lista kontrolna, aby stworzyć udaną ulotkę do  kampanii marketingowej w krótkim czasie. Potrzebujesz więcej wskazówek dotyczących projektowania ulotek? Napisz do nas!

Comments are closed.