Jak zaprojektować wizytówkę: kompletny przewodnik

Te biznesowe narzędzie wielofunkcyjne spełniają wiele podstawowych potrzeb profesjonalistów: reklamy, rozpoznawalność marki, wezwania do działania i oczywiście informacje kontaktowe. Prawidłowo zaprojektowana to kieszonkowy billboard może pozostawić niezatarte wrażenie i sprawić, że przechodzący nieznajomi będą przez całe życie klientami.

Wizytówka to mała, drukowana papierowa karta zwykle o rozmiarze karty kredytowej, która zawiera dane Twojej firmy, takie jak imię i nazwisko, dane kontaktowe i logo marki. Projekt Twojej wizytówki jest istotną częścią Twojej marki i powinien działać jako wizualne rozszerzenieTwojej marki.

W tym przewodniku omówimy wszystko, co musisz wiedzieć o projektowaniu wizytówek, abyś mógł dokładnie powiedzieć projektantowi, czego chcesz. Wizytówki powinny być przede wszystkim osobiste.

Ale zanim przejdziemy do 8 kroków projektowania wizytówek, porozmawiajmy trochę o tym, czego będziesz potrzebować, zanim zaczniesz.

 

Zanim zaczniesz…

Niezależnie od tego, czy jesteś niezależnym freelancerem, założycielem młodego startupu, czy częścią istniejącego przedsiębiorstwa, istnieją dwa kluczowe elementy projektu, które musisz sfinalizować, zanim zaczniesz myśleć o wizytówkach:

  • Gotowe logo
  • Kolorystyka marki

Logo i schematy kolorów to dwa najważniejsze wizualne wybory przy tworzeniu marki. Te elementy nie tylko odegrają dużą rolę w tworzeniu Twojej wizytówki, ale pomogą także wpłynąć na inne obszary, takie jak układ i tożsamość.

Nie mamy czasu, aby zadbać o te tematy, ale zapoznaj się z naszymi poprzednimi przewodnikami:

  • Jak zaprojektować logo: kompletny przewodnik
  • Kolory marki: wszystko, czego potrzebujesz, aby wybrać idealne pigmenty Twojej marki

Jest jeszcze jedno wstępne działanie, które sprawia, że ​​reszta procesu projektowania wizytówek przebiega płynniej. Musisz wiedzieć, co chcesz przekazać. Jaką jesteś marką jako osoba prywatna lub firma? Co chcesz, aby Twoja wizytówka zawierała nie tylko słowa, ale także projekt?

Jest to również temat godny własnej dyskusji, więc jeśli chcesz zagłębić się głębiej, oto krótka lista pytań, które należy zadać sobie w celu określenia osobistej tożsamości marki . Poświęcenie kilku minut na zastanowienie się nad swoją marką osobistą pomoże w rozwiązaniu niektórych pytań dotyczących projektowania wizytówek, szczególnie jeśli chodzi o pokazanie swojej osobowości.

Jak zaprojektować wizytówkę w 8 krokach

Gdy masz już swoje logo, schemat kolorów marki i dobry pomysł na to, co ma o Tobie powiedzieć karta, możesz zacząć. Po prostu wykonaj 8 poniższych kroków, aby określić, który projekt wizytówki będzie dla Ciebie najlepszy.

1. Wybierz swój kształt

Jeśli zdecydowałeś się już na tradycyjną prostokątną wizytówkę, możesz przejść od razu do drugiego kroku. Jeśli jednak chcesz poznać wszystkie dostępne opcje, nawet nieszablonowe strategie, czytaj dalej.

Ponieważ techniki drukowania stają się coraz bardziej zaawansowane i przystępne cenowo, profesjonaliści mają więcej miejsca na odkrywanie alternatywnych kształtów. Technika druku polegająca na wykrawaniu pozwala wyciąć dowolny kształt i nadal drukować masowo.

Najprostszym co możesz zrobić to po prostu zaokrąglić rogi, aby uzyskać bardziej przyjazną wizytówkę.

Ale jeśli naprawdę chcesz być zabawny lub wyróżniać się, możesz użyć praktycznie dowolnego kształtu: maskotki zwierząt, konturów sprzedawanych produktów lub kształtu, który jest całkowicie oryginalny.

Możesz nawet zbudować cały motyw swojej wizytówki w oparciu o sprytne cięcie. 

To, czy używać kreatywnych kształtów, zależy od obrazu, który chcesz przekazać. Specjalne kształty sprawiają, że wydajesz się bardziej zabawny i pomagają zrobić wrażenie, ale mogą mieć negatywny wpływ na bardziej formalne branże. Warto również pamiętać o logistyce, na przykład o tym, jak karta mieści się w portfelu.

2. Wybierz swój rozmiar

Twoja następna decyzja dotyczy rozmiaru wizytówki. Zależy to głównie od standardu kraju, więc to dobry punkt wyjścia. Nawet jeśli planujesz się wyróżniać, musisz wiedzieć, co robią wszyscy inni, aby temu przeciwdziałać.

  • Standard północnoamerykański: 88,9 × 50,8 mm
  • Norma europejska: 85 × 55 mm
  • Standard Oceanii: 90 × 55 mm

Niezależnie od rozmiaru, podczas projektowania zawsze chcesz wziąć pod uwagę trzy czynniki:

  • Obszar spadu : najbardziej zewnętrzna część karty, która prawdopodobnie zostanie usunięta.
  • Linia przycinania : docelowa linia do cięcia kart.
  • Linia bezpieczeństwa : wszystko poza tą linią może powodować błędy cięcia. Nie pozwól, aby istotne elementy, takie jak tekst lub logo, znalazły się poza tą linią.

Chociaż te obszary różnią się w zależności od rozmiaru i drukarki, bezpiecznym rozwiązaniem jest ustawienie linii przycinania na 3 mm od krawędzi. Stamtąd ustaw linię bezpieczeństwa na 3 mm od linii cięcia. To łącznie 6 mm od krawędzi obszaru krwawienia do wnętrza obszaru bezpieczeństwa.

3. Dodaj swoje logo i inną grafikę

Teraz zaczynamy kreślić elementy wizualne projektu Twojej wizytówki, przede wszystkim logo. Twoje logo powinno zajmować centralne miejsce na Twojej wizytówce, chociaż czasami przydatne mogą być również inne elementy i drugorzędna grafika.

Nie zapominaj, że masz do dyspozycji dwie strony. Jedną ze strategii jest poświęcenie jednej strony wizytówki wyłącznie logo, podczas gdy druga strona przedstawia dane kontaktowe danej osoby. Jednak dobrze jest mieć logo po obu stronach, więc często zobaczysz mniejsze, niezasłonięte logo z boku z danymi kontaktowymi.

Jest to jednak tylko jedna z wielu strategii, więc nie krępuj się eksperymentować z umieszczaniem logo, dopóki nie znajdziesz odpowiedniego dla siebie.

Podczas gdy minimalizm jest popularnym wyborem na wizytówki, jeśli ta pusta przestrzeń Ci nie odpowiada, możesz ją wypełnić dodatkową grafiką. Nawet jeśli Twoje logo jest proste lub zawiera tylko tekst, wszelkie powiązane obrazy mają ten sam cel.

Dodatkowa grafika dobrze się sprawdza, aby pokazać tożsamość Twojej marki. Bez wyraźnego mówienia tego możesz wyrazić osobowość swoją lub swojej marki za pomocą elementów wizualnych, w tym kolorów. Na przykład, jeśli chcesz wyglądać zwyczajnie lub przystępnie, urocza kreskówka i kilka jasnych kolorów załatwi sprawę.

4. Dodaj niezbędny tekst

To, co faktycznie mówi Twoja wizytówka, zależy od Ciebie. Wolni strzelcy pracujący z domu mogą nie potrzebować adresu pocztowego, podczas gdy zawody, które konsultują się osobiście, wymagają tego. A może to strategiczny wybór, taki jak zwrócenie uwagi na imponujące obserwacje w mediach społecznościowych. Chodzi o to, że różni ludzie korzystają z różnych tekstów na wizytówkach.

Więc następnym krokiem jest decyzja, co umieścić na wizytówce. Poniżej znajduje się lista niektórych typowych opcji, dzięki czemu możesz zdecydować, które chcesz uwzględnić, a które wykluczyć.

  • Imię – Dobrze, żeby ten komu ją dałeś mógł się zwracać do Ciebie po imieniu to zmniejsza dystans.
  • Nazwa firmy – inna podana, z wyjątkiem marek osobistych, w którym to przypadku Twoje imię i nazwisko jest nazwą firmy.
  • Stanowisko – w przypadku kart tradycyjnych podaj stanowisko. Pomaga to również przypomnieć posiadaczowi o tym, kim jesteś, co robisz, a nawet jak się spotkałeś.
  • Numer telefonu – nawet jeśli telefon nie jest preferowaną metodą komunikacji, dla niektórych jest.
  • E – mail – poczta elektroniczna to standard komunikacji biznesowej, która nie jest pilna, częściowo dlatego, że umożliwia wysyłanie dokumentów w postaci załączników.
  • Adres URL witryny – dołączenie adresu URL witryny jest nieagresywnym zaproszeniem do odwiedzin.
  • Media społecznościowe – jeśli media społecznościowe są istotne dla Twojej dziedziny lub po prostu chcesz pokazać trochę swojej osobowości, dołącz linki do mediów społecznościowych.
  • Adres – niezbędny do przyciągania klientów do biura lub sklepu.
  • Kod QR – chociaż nie jest tak popularny jak lata temu, kod QR jest nadal realnym skrótem do przesyłania dowolnych danych.
  • Slogan – całkowicie opcjonalny, slogan pomaga w identyfikacji marki i dodaje trochę osobowości.

Pamiętaj, że wizytówki to nie tylko przekazywanie informacji, ale także ich przechowywanie. Ludzie mogą już znać Twój numer, adres lub adres URL, ale trzymaj kartę pod ręką na wypadek, gdyby ją zapomnieli.

5. Wybierz typografię

Gdy już wiesz, co chcesz powiedzieć, możesz wybrać, jak to wygląda. Chociaż typografia jest zawsze ważna, jest szczególnie przydatna w przypadku wizytówek, ponieważ tekst musi być całkowicie czytelny i mieć tylko niewielką przestrzeń do pracy.

Podzielmy typografię na trzy główne kategorie:

Rozmiar . Aby zachować czytelność, cały tekst powinien mieć co najmniej 8 pkt. Jednak chcesz, aby najważniejsze elementy (takie jak imię i nazwisko) wyróżniały się, więc możesz zmieniać rozmiary tekstu. Weź również pod uwagę puste miejsce – nie chcesz zaśmiecać swojej karty, więc zostaw tekst na tyle mały, aby wokół każdego elementu było dużo miejsca do oddychania.

Czcionka . Omówiliśmy już obszernie czcionki i ich wpływ na tożsamość marki, więc zachęcamy do zapoznania się z 5 typami czcionek i sposobami ich wykorzystania, aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje. Pamiętaj tylko, aby wybrać czcionkę, która reprezentuje osobowość, do której dążysz. Czysty i nowoczesny bezszeryfowy, indywidualistyczny i eleganckie pismo czy klasyczna i ponadczasowa czcionka szeryfowa? Poniżej znajduje się kilka przykładów tego, jakie style czcionek wprowadzają do tabeli.

Kolor . Tutaj przydaje się istniejąca wcześniej kolorystyka marki. Pozostając w marce, wybierz kolory tekstu, które pasują do koloru tła Twojej karty, który również powinien być kolorem marki. Podobne kolory mogą ładnie wyglądać razem, ale mogą być trudne do odczytania, więc eksperymentuj z kontrastami, aby uzyskać czytelność.

Złota zasada typografii to przede wszystkim czytelność. Nie ma znaczenia, jak artystyczna jest Twoja czcionka, jeśli nikt nie może przeczytać jej treści.

6. Rozważ specjalne wykończenia

Teraz, gdy zbliżasz się do ostatniej części, czas zacząć rozważać drukarnie – zwłaszcza pod względem ich oferty. Niektóre drukarki oferują specjalne wykończenia, które mogą w dużym stopniu wywrzeć niezatarte wrażenie. Sprawdź, czy którykolwiek z tych „efektów specjalnych” może przynieść korzyści Twojej strategii projektowania wizytówek.

Tłoczenie. Ta technika tworzy trójwymiarowe reliefy, dzięki czemu niektóre obszary „wyskakują”. Podobnie jak punktowa powłoka UV, możesz jej użyć do zwrócenia uwagi na określone aspekty karty, nawet słowa.

Druk typograficzny. Zamiast unosić papier, druk wypycha go w dół podczas nakładania farby. Rezultatem jest coś w rodzaju grawerunku, zazwyczaj przy użyciu specjalnego atramentu, aby zwrócić uwagę. Szczególnie przydatne w przypadku liter, nadając słowom zwiększoną wagę.

Tłoczenie folią. Jeśli chcesz czegoś błyszczącego i odblaskowego, takiego jak folia aluminiowa, możesz zastosować tłoczenie folią do obrazów lub nawet tylko części obrazów. Działa to również w przypadku akcentowania tekstu, jeśli wybrałeś wystarczająco odważny krój.

Powłoka punktowa UV. Wiele kart ma elegancki lakier, który zapewnia połysk i gładką teksturę. Lakierowanie punktowe UV to to samo, z wyjątkiem nakładania tylko na określone obszary. Oznacza to, że możesz nałożyć połysk tylko na swoje logo, określoną grafikę, a nawet słowo lub frazę. Użyj go, gdy chcesz zaakcentować niektóre obszary na innych, ale pamiętaj, jak wpływa to na ogólną kompozycję, gdy tylko część jest błyszcząca.

7. Wybierz grafika

Jeśli naprawdę chcesz mieć znakomitą wizytówkę, dobrym pomysłem jest znalezienie profesjonalnego grafika, który może stworzyć dla Ciebie idealną wizytówkę. Możesz poszukać lokalnego niezależnego grafika lub na platformie takiej jak oferia dla projektanta z odpowiednim stylem i doświadczeniem. Sprawdź ich portfolio, aby sprawdzić, czy dobrze pasują do Twojej marki.

Gdy już znajdziesz odpowiednią osobę, spróbuj jasno zakomunikować, czym zajmuje się Twoja firma oraz jakiego stylu i klimatu szukasz, aby grafik mógł zmienić Twoją wizję w rzeczywistość.

8. Sfinalizuj swój projekt

Mając wszystkie elementy na swoim miejscu oraz dokładne przewidywanie ostatecznych wyborów kolorów i specjalnych wykończeń, możesz ponownie ocenić swój projekt, aby upewnić się, że wszystko jest tak jak chciałeś.

Najpierw zbadaj przepływ wizualny: jak porusza się twoje oko, gdy patrzy się na kartę. Co zauważyłeś jako pierwsze? Dobry przepływ wizualny powinien zaczynać się od logo, następnie nazwy, a następnie informacji drugorzędnych, kończąc na wszelkich dodatkowych obrazach, jeśli się tam znajdują. Zawsze możesz zmienić i zoptymalizować przepływy wizualne, zmieniając rozmiar i lokalizację elementu.

Chcesz też uprzątnąć jak najwięcej bałaganu. Czy wszystkie informacje są potrzebne? Im mniej pozostałych elementów, tym większy wpływ ma każdy z nich.

Dokładnie sprawdź, czy nie wpadłeś w żadne typowe pułapki. Czy tekst jest czytelny? Czy kolory się ścierają? Czy jakieś elementy są zbyt blisko krawędzi?

Nie zapomnij poprosić grafika o przesłanie gotowego produktu w postaci pliku wektorowego i wektorowego pliku PDF. Chcesz użyć obrazów wektorowych na wypadek, gdybyś musiał zmienić rozmiar, a pliki PDF są odczytywane przez praktycznie każdą drukarnię.

Comments are closed.